Тема. Ділення і дроби

Тема. Ділення і дроби

Мета: Сформувати уявлення про риску дробу як знака ділення, здатність запису частки двох натуральних чисел за допомогою дробу.

Закріпити вміння розв’язувати текстові задачі, вирази на порядок дій,

знаходити невідому операцію.

Розвивати мову, увагу, мислення, інтерес до математики.

І. Самовизначення в навчальній діяльності.

Сьогодні на уроці нам потрібно виконати важливу роботу, і потрібні математичні знання, світлий розум і кмітливість.

1. Люди яких професій беруть участь у будівництві?

Всіх Їх можна назвати одним словом—будівельники. І я пропоную сьогодні на уроці виступити у ролі будівельників, ознайомитись з професією, дізнатися чи легко побудувати будинок.

2. Отже, мета сьогодні на уроці побудувати будинок, користуючись математичними знаннями. План споруди будинку я взяла у будівельників, ми спробуємо виконати цей план.

План

1.Підготовка плану.

2.Закладка фундаменту.

3. Підготовка розчину для цегли.

4. Підготовка цегли і кладка стін.

5. Будівництво даху.

6. Установка вікон.

— Чи є питання, побажання? Тоді вперед. (У нас все вийде!)

II. Актуалізація знань

Перш ніж взятися до будівництва будинку, необхідно підготувати майданчик—прибрати камені.

1.Знайти невідому операцію.(завдання14,ст.44)

2. Далі закладатимемо фундамент.

а) Гра „Увага”

б)Порівняйте дроби:

22⁄65 <39/65, 6/96<6/12, 17/19>4/19, 14/20>14/27

в) Математичний диктант

* Площа будинку 15 м² ,що складати 3/10 площі земельної ділянки. Яка площа земельної ділянки?

* До зими треба засклити 80 віконних рам. Засклили ¾ усіх рам. Скільки рам засклили?

* Автомобіль повинен до будівництва 120 км , а проїхав третину шляху й зламався. Скільки кілометрів залишилося проїхати автомобілю?

— Що спільного в отриманих числах?

— Установіть закономірність і продовжіть ряд на три числа.

ІІІ. Постановка навчальної задачі. Закладка фундаменту.

Розв’яжіть задачу: 6 цукерок поділили порівну між трьома дітьми. Скільки цукерок отримає кожен? (2 цукерки)

— А як дві цукерки поділити порівну між трьома дітьми?

— Скільки цукерок отримає кожен?

— Чому не змогли виконати ділення? (2 не ділиться на три)

— А в житті часто зустрічаються задачі, де потрібно довідатися результат ділення натуральних чисел, котрі не діляться?

ІV. „ Відкриття ” дітьми нових знань

Отже, підготуємо розчин для цегли. Яким він повинен бути?

Ось такі знання ви повинні отримати і показати.

— Що пропонуєте? (Кожну цукерку поділити на 3 рівні частини і дати кожній по одній частині від кожної цукерки)

— Скільки отримає кожний?(2 частини: кожна частина це одна третя цукерки, а дві такі частини - дві третіх цукерки. Отже, кожний отримає дві третіх цукерки )

— Чим відрізняється умова першої задачі від умови другої задачі?( Різні числа)

— Дві цукерки поділили між трьома дітьми, так як і 6 цукерок. Отже, розв’язок аналогічний.

2:3=2/3

— Що цікавого помітили? ( Частка не натуральне, а дробове число )

— Чому? (Бо число 2 <3, тому не ділиться )

— Отже, при діленні меншого числа на більше в частці отримуємо дробове число.

— Чим є ділене 2 в дробові 2/3? ( Чисельником )

— Чим є дільник 3 в дробові 2/3? ( Знаменником )

— Що означає знаменник? ( На скільки рівних частин поділили ціле )

— Куди подівся знак ділення, в що він перетворився? ( В риску )

— Що означає риска в дробові? ( Знак ділення )

— Що нового дізналися про дріб? ( Риска — знак ділення. Дріб можна записати у вигляді частки двох натуральних чисел і навпаки результат ділення двох натуральних чисел — у вигляді дробу )

m:n = m/n

Мета уроку: вчитися записувати дроби у вигляді частки, а результат ділення двох натуральних чисел у вигляді дробу.

V. Фізкультхвилинка

Ця хвилинка дуже дорога,

І легенька, і гарненька, як пір’Їнка.

Наша праця цього вимага,

Тож звучи для всіх дітей, фізкультхвилинка.

Щира пісенька у нас

Про веселий четвертий клас,

І звучить вона так виразно і дзвінко,

Щоб бадьорість була в нас,

Посміхається цей час,

Посміхнись і ти до нас, фізкультхвилинко!

VI. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

На цеглинці написано завдання,яке ви повинні виконати і збудувати стіну.

1.Завдання 2,3,4,ст.42

2.Завдання5,6,ст.43(усно)

VII. Самостійна робота з самоперевіркою.

Завдання 7,8,ст.43

VIII. Включення в систему знань і повторення.

Подивіться,який у нас піднімається будинок. Час уже покривати будинок.

Ми будемо зараз покрівельниками.

— Щоб побудувати дах,необхідно розв’язати задачі.

Завдання 12,13,ст.44

— Що залишилося ще зробити?Прочитайте 6 пункт плану.

А для цього потрібно подолати ще одне завдання.

1. Геометричний матеріал.

Завдання 14,ст.37

Нарешті будинок побудований .

ІХ. Рефлексія уроку

— Чи справились з об’ємом роботи?

— Чого навчилися на уроці?

— Що означає риска?

— Чи легко бути будівельником?

— Як оцінюєте свою роботу?

Х. Домашнє завдання

І група –завдання10,16(а),ст.44

ІІ група – завдання 9,16(а),ст.44

Кiлькiсть переглядiв: 183

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 23 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!