11 лютого 2014 року

День Безпечного Інтернету

Захід був запроваджений у 2004 за ініціативою європейських некомерційних організацій European SchoolNet та Insafe (Європейська мережа безпечного Інтернету). Цього дня в багатьох країнах світу обговорюються: шляхи безпечного використання молоддю Інтернету, питання інтернет-етики загрози протизаконного контенту. День безпечнішого Інтернету має на меті досягнення об'єднання зусиль держави, бізнесу і громадськості для популяризації механізмів безпечної роботи в мережі, перш за все серед дітей та молоді.

Відзначення в Україні

В 2009 Коаліція за безпеку дітей в Інтернеті за ініціативи «Майкрософт Україна» оголосила про запуск соціальної кампанії «Місяць безпечного Інтернету».

В 2013 в цей день проведена прес-конференціяІнтернет асоціації України, під час якої наголошено, що завданням вітчизняної інтернет-спільноти є віднайдення компромісу між ефективністю та безпечністю використання Інтернету з урахуванням української специфіки. Також розкрито стратегію боротьби за безпеку в Інтернеті, яку умовно можна розділити на три складові: інформування користувачів і профілактичні заходи, механізми захисту в процесі надання інтернет-послуг та інструменти по усуненню протизаконного контенту.

ІнАУ розроблені Загальні правила роботи в Інтернеті та готується переклад пам'ятки з безпеки в Інтернеті для дітей «Play and Learn: Being online», який розробила організація Insafe.

ІнАУ визначила, що найнебезпечнішими порушеннями в інформаційній сфері є:

  • дитяча порнографія,
  • прояви расової на національної нетерпимості,
  • тероризм.

В якості механізму викорінення найбільш небезпечного контенту створена постійно діюча «гаряча лінія» з веб-інтерфейсом, де кожен користувач може залишити свою скаргу щодо інформаційних порушень в Інтернеті.

http://uk.wikipedia.org

Безпечний інтернет

Інтернет охоплює майже весь світ, а отже ця мережа доступна і для тих людей, які мають далеко не найкращі наміри. Проблема збільшується ще й тому, що після підключення комп'ютера до мережі, а особливо до Інтернету, виникає ризик вторг­нення зловмисника до цього комп’ютера та подальшого використання його для атак на інші комп’ютерні системи.
Злочинці послуговуються чужими комп’ютерами, щоб уникнути відповідальності за свої дії, бо в такому в такому разі визначити справжнє джерело нападу буває дуже складно. Тому захист від зловмисників став одною з основних проблем користувачів Інтернету. Існують й інші види небезпек, наприк­лад стеження через Інтернет за діяльністю людини чи організації.

Як захистити комп'ютер від атак зловмисників?

Існують різні види небезпек, пов'язаних із користуванням Інтернетом. Одні зло­вмисники прагнуть отримати вашу персональну інформацію та скориставшись нею, зашкодити вам. Інші вибирають об'єктом атак вашу комп'ютерну систему та намагаються вивести її з ладу або використати для приховування своїх шкідливих дій.

Хто прагне проникнути до мого комп’ютера?

Кожен користувач Інтернету повинен мати чітке уявлення про основні джерела безпеки, що йому загрожують. Це насамперед діяльність хакерів, а також віруси та спам.

Хакери

Спочатку слово хакер було сленговою назвою комп'ютерного ентузіаста. Однак з часом воно набуло негативного значення, й тепер так називають людину, яка без дозволу проникає до чужої комп'ютерної системи з наміром викрасти або зруйнувати дані. Більшість подібних хакерів воліють, щоб їх називали кракерами — від англійського слова «crack», тобто злом.
Існує багато способів, за допомогою яких Хакери проникають до чужих систем.
Найбільш поширеними є такі :

  • Троянські коні. Це шкідливі програми, які розповсюджуються шляхом обману. Так, вам може надійти електронною поштою лист, де буде сказано, що програма, яка знаходиться у вкладенні, виконує якусь корисну функцію. Якщо ви запустите її на виконання, ваш комп'ютер буде заражений. Троянські коні відкривають хакерам доступ до системи, можуть спричинити руйнування інших та виконання інших програм.
  • Перевантаження сайту або мережі. Генеруючи багато запитів довільного змісту до сайту або мережі, хакер збільшує їхнє робоче навантаження внаслідок чого цей сайт або мережа не можуть нормально функціонувати.
  • Підміна адрес. Хакер підмінює адреси сайтів у такий спосіб, що коли користувач зводить у браузері адресу якогось сайту, його спрямовують до зовсім іншого сайту. Іноді на такому альтернативному сайті міститься негативна інформація про власника того сайту, який збирався відвідати користувач.
  • Аналіз пакетів. За допомогою спеціальної програми хакер читає певну інформацію що міститься у пакетах, які передаються мережею. Загалом програми - аналізатори пакетів призначені для контролю за мережею, проте вони ж використовуються хакерами для несанкціонованого збирання інформації.
  • Соціотехніка. Цей термін використовується для позначення шахрайських дій, спрямованих на отримання інформації, яка дає змогу проникнути до пев­ної системи та даних, що в ній знаходяться. Соціотехніка зазвичай є грою хакера на довірі людини. Для цього використовуються сфальсифіковані сай­ти та фіктивні електронні повідомлення від імені реальних компаній з про­ханням надати особисту інформацію.
  • Підміна веб-сторінки. Хакер дістається сайту та змінює на ньому певну веб-сторінку, після чого на ній відображається інша інформація.

ПРИМІТКА
Перед передаванням мережею інформацію завжди поділяють на маленькі пор­ції - так звані пакети з яких після прибуття до місця призначення знову утворю­ється єдине ціле. Щоб кожний пакет був доставлений до місця призначення до нього додається заголовок який містить номер пакета, адресу призначення та іншу необхідну інформацію.

УВАГА
Отримавши електронного листа з проханням повідомити персональну інформа­цію, ніколи не надавайте цю інформацію.

Віруси та хробаки

Існують програми, що мандрують Інтернетом та, потрапивши на комп'ютер чи до локальної мережі, завдають тієї чи іншої шкоди. Особливо небезпечними є два ви­ди таких програм — віруси та хробаки.

  • Віруси. Програми названі на ім'я біологічних організмів, бо вони досить ма­лі, розповсюджуються, роблячи копії з самих себе, та не можуть існувати без носія. Такий вірус потрапляє до комп'ютерної системи, власник якої про це й гадки не має. До того ж іноді вірус якийсь час залишається затаєним, жод­ним чином себе не викриваючи, і лише після настання певної дати чи події активізується та завдає шкоди комп'ютерній системі.
  • Хробаки. Хробак схожий на вірус тим, що розмножується, роблячи власні копії, але на відміну від останнього він не потребує носія й існує сам по собі. Часто хробаки передаються через електрону пошту. Хоча спершу хробаки не були шкідливими, нинішні їхні різновиди спричиняють значні перенавантаження мереж і можуть руйнувати файли. Найбільш нищівний з усіх хроба­ків на ім'я I LOVE YOU завдав збитків на 7 млрд. доларів.

Хакери створюють вірусоподібні програми, бажаючи продемонструвати свою вла­ду над інформаційними системами. Навіть найменш шкідливі з цих програм мо­жуть призвести до великих неприємностей, а завдані ними збитки іноді оцінюються в мільйони доларів. Так, вірус Melissa, перший з тих, що атакували системи елек­тронної пошти, з моменту своєї появи в 1991 році заподіяв збитків на 80 млн. доларів.
Нині щорічно з'являються тисячі вірусів. Якщо 1990 року їх було десь між 200 та 500, то у 2000 році — вже 50 000.

Автор: за посібником від Microsoft "Основи комп'ютерних мереж та Інтернету"

ТЕСТ НА ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ ДЛЯ УЧНІВ (Автор - С. А. Кулаков)

Відповіді даються за п'ятибальною шкалою:

1 - дуже рідко;2 - іноді;3 – часто;4 - дуже часто;5 – завжди.

Запитаннятесту:
1. Як часто Ви виявляєте, що затрималися в мережі довше, ніж планували?
2. Як часто Ви закидаєте свої домашні обов'язки, щоб провести більше часу в мережі?
3. Як часто Ви віддаєте перевагу розвагам в Інтернеті близькості зі своїм товаришем(подругою)?
4. Як часто Ви будуєте нові відносини з друзями по мережі?
5. Як часто Ваші знайомі скаржаться з приводу кількості часу, що Ви проводите в мережі?
6. Як часто через час, проведений в мережі страждає Ваша освіта(робота)?
7. Як часто Ви перевіряєте електронну пошту, перш ніж зайнятися чимось іншим?
8. Як часто страждає Ваша ефективність або продуктивність в роботі через використання Інтернету?
9. Як часто Ви «тікаєте» від розмови або приховуєте правду, якщо Вас запитують про те, що Ви робили в мережі?
10. Як часто Ви відсуваєте на другий план неприємні думки про своє життя, замінюючи їх заспокійливими думками про Інтернет?
11. Як часто Ви відчуваєте приємне передчуття від майбутнього виходу у мережу?
12. Як часто Ви боїтеся, що життя без Інтернету стане нудним, порожнім і не цікавим?
13. Як часто Ви роздратовані, кричите, якщо щось відриває Вас, коли Ви знаходитесь в мережі?
14. Як часто Ви втрачаєте сон, коли знаходитесь в мережі?
15. Як часто Ви відчуваєте, що поглинені Інтернетом, коли не перебуваєте в мережі, або уявляєте, що Ви там?
16. Як часто ви помічаєте свої слова «ще пару хвилин ...», коли перебуваєте в мережі?
17. Як часто Ви намагаєтеся безуспішно урізати час перебування в мережі?
18. Як часто Ви намагаєтеся приховати кількість часу перебування в мережі?
19. Як часто Ви віддаєте перевагу перебувати в мережі замість того, щоб зустрітися з людьми?
20. Як часто Ви відчуваєте пригніченість, поганий настрій, нервуєте, коли Ви не в мережі, що незабаром зникає, варто Вам ввійти в Інтернет?


При сумі балів 50-79 варто враховувати серйозний вплив Інтернету на ваше життя.
При сумі балів 80 і вище, у Вас з високою часткою ймовірності Інтернет-залежність і Вам потрібна допомога фахівця.

Основні правила безпечної поведінки в Інтернеті
для учнів початкових класів

• Завжди запитуйте батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що – ні.

• Перш ніж почати товаришувати з кимось в Інтернеті, запитайте у батьків як безпечно спілкуватися.

• Ніколи не розповідайте про себе незнайомим людям (де ви живете, навчаєтесь, номер телефону і т. д.).

• Не відправляйте фотографії людям, яких ви не знаєте. Не потрібно, щоб незнайомі люди бачили фотографії вас, ваших друзів або членів вашої родини.

• Не зустрічайтесь без батьків з людьми, з якими познайомились в Інтернеті. Інтернеті багато людей розповідають про себе не правду.

• Спілкуючись в Інтернеті, будьте дружелюбні з іншими. Не пишіть грубих слів. Читати грубощі так само неприємно, як і чути. Ви можете ненавмисно образити людину.

• Якщо в Інтернеті вас хтось засмутив чи образив, обов’язково розкажіть про це батькам.

Основні правила безпечної поведінки в Інтернеті
для учнів 5-8 класів

• При реєстрації на сайтах, намагайтесь не вказувати особисту інформацію, оскільки вона може бути доступною незнайомим людям. Також не рекомендується розміщувати свої фото, доючи тим самим уявлення про те, як ви виглядаєте.

• Використовуйту веб-камеру лише при спілкування з друзями, родичами. Прослідкуйте, щоб сторонні люди не мали змоги бачити вашу розмову, оскільки вона може бути записана.

• Небажані листи від незнайомих людей називається «спам». Якщо ви отримали такого листа, не відповідайте на нього. В разі, коли ви дасте на нього відповідь, відправник буде знати, що ви користуєтесь цією поштовою скринькою і буде продовжувати надсилати вам спам.

• Якщо вам пришов лист з невідомої адреси, краще не відкривайте його. Такі листи можуть містити віруси.

• Якщо вам приходять листи з неприємним, ображаючим змістом, якщо хтось поводить себе по відношенню до вас негідним чином, повідомте про це дорослих.

• Якщо вас хтось засмутив чи образив, розкажіть про це дорослим.

Основні правила безпечної поведінки в Інтернеті
для старшокласників

• Небажано розміщувати персональну інформацію в Інтернеті. Персональна інформація-це ваше повне імя , прізвище, номер мобільного телефону, адреса електронної пошти, домашня адреса, фото з вами, членами вашої родини, друзями.

• Якщо ви публікуєте фото чи відео в Інтернеті, їх може подивитися кожен. Зважайте на це.

• Не відповідайте на спам (небажану електронну пошту).

• Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вас люди.Ви не можете знати , що насправді міститься у цих файлах – там можуть бути віруси або фото, відео з «агресивним» змістом.

• Пам`ятайте, що віртуальні знайомі можуть бути не тими, за кого себе видають.

• Якщо поруч з вами намає когось із дорослих, яким ви довіряєте та які можуть вас захистити, не зустрічайтесь у реальному житті з людьми, з якими ви познайомились Інтернеті. Якщо ваш віртуальний друг справді той, за кого себе видає, він спокійно зреагує на вашу турботу про власну безпеку.

• Ніколи не пізно розповісти дорослим, якщо вас хтось образив.

Кiлькiсть переглядiв: 79

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

Відкрита група "Миронівська ЗОШ I-III ступенів №3"(VK)

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62

 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66

 Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66

 Психолог школи Масло Оксани Іванівни 5-23-66

 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86

 Районний відділ освіти тел. 5-70-76

 Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76

 Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40

 Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06

 Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38

 Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39

Гаряча лінія

 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )

 Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )

 Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96

 Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83

 Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68

 Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50
 Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451

 Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309


Дата останньої зміни 16 Серпня 2018
Цей сайт безкоштовний!