/Files/images/346245624562456.png

Знаходьмо як найбільше обдарованих учнів!

Зазвичай у кожній школі є місцеві знаменитості — обдаровані діти. Завдяки таким учням навчальні заклади чи не найбільше поліпшують свої різноманітні рейтингові показники. Але ж не рейтингами єдиними… Відомі дві теорії обдарованості. Відповідно до першої (соціальної) обдарованою є кожна дитина. Але таланить лише за сприятливих умов розвитку, які необхідно створювати. Інакше природжена дитяча обдарованість з часом може «згаснути». За другою теорією (біологічною) обдарованість або є, або немає. Навіть якщо не розвивати, талант все одно «проб’є собі шлях», як те було з багатьма відомими людьми. Оскільки не можна стверджувати про превалювання жодної з теорій, методичні підходи сучасної освіти будуються на певному їх поєднанні.

Зазвичай обдарованими називають дітей, які: мають високий інтелект та рівень творчості випереджають однолітків у розвитку наділені особливими здібностями до навчання у школі чи до специфічних видів діяльності (і досягають високих результатів у цих видах діяльності) постійно прагнуть праці, яка відповідає їхнім здібностям.

Наведемо основні ознаки обдарованої дитини:

  • висока пізнавальна активність оригінальність ідей та творчих продуктів
  • випередження за розумовим розвитком своїх однолітків
  • гнучкість мислення, розвинена фантазія, здатність бачити проблему під незвичним кутом зору
  • ранній розвиток мовлення (дитина має великий словниковий запас, починає рано читати)
  • надання переваги спілкуванню з дорослими та старшими дітьми, оскільки з однолітками нецікаво
  • підвищена потреба в інтелектуальних або творчих навантаженнях, отримання задоволення від цього
  • надання переваги індивідуальній роботі над груповою
  • здатність до довготривалої концентрації уваги на цікавій діяльності
  • схильність виходити за межі поставленого завдання.

Отже, обдарованість— це комплекс якостей, серед яких основними складниками є:інтелект-творчість-мотивація.

Як виявляють обдарованих дітей?

Основними методами задля виявлення дітей з ознаками обдарованості вважають: спостереження інтерв’ювання, опитування батьків, учителів, учнів психологічна діагностика (тестування).

Найбільш цінну інформацію про дитину та її здібності дає спостереження. Саме на уроці педагог, керуючись знаннями про типи обдарованості, може оцінити рівень пізнавального інтересу та нестандартності мислення. Матеріалом для вивчення може бути продукція дитячої творчості— письмові роботи, малюнки тощо. Виявити учня, здібного, приміром, до вивчення мов, можна навіть за його запитами й інтересами у шкільній бібліотеці.

Часто педагоги визначають незвичайно здібних дітей інтуїтивно, з досвіду. Та все ж варто розробити у навчальному закладі відповідні алгоритми. Організовуючи процеси на виявлення обдарованих дітей та створення банків даних, зайве масово охоплювати школярів психологічним тестуванням. Ліпше проведіть загальне екранування за допомогою експертного оцінювання.

Посилання :Анкета для виявлення обдарованих дітей

Після виявлення дітей з ознаками обдарованості (за інформацію від педагогів і батьків) проводятьіндивідуальне психологічне дослідженнякожної дитини. Його мета не підтвердити або спростувати особливі здібності дитини, а визначити унікальний дар, яким володіє учень, його потенціал та потреби. У такому разі діагностують: інтелект дитини характеристики пізнавальної сфери (мислення, увага, пам’ять) певні специфічні здібності (лінгвістичні, математичні, лідерські, артистичні тощо).

Навчальний заклад має створити умови для реалізації можливостей дитини, знявшиобмеження, що заважають їй розвивати власні здібності.

Обов’язково під час роботи з обдарованими дітьми необхіднагнучкість в організації навчання.Крім того, найбільш ефективною ємаксимально індивідуалізована робота— творчі завдання, дослідницька робота тощо. Якщо вчитель визначає у дитини здібності, які потребують розвитку, він маєзвернути на це увагу батьків, показати їм шляхи для розвитку дитячого потенціалу: навчання у спеціальному закладі або профільному класі участь у позашкільних формах роботи з обдарованими дітьми, в конкурсах, ресурси в інтернеті для самостійного розвитку.

Обдаровані діти особливо потребують позитивної педагогічної уваги. А надати таку підтримку «нестандартному» учню може лише «нестандартний» педагог.

Джерело:https://www.pedrada.com.ua/article/1175-znahodmo-yaknayblshe-obdarovanih-uchnv

Кiлькiсть переглядiв: 97

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

Відкрита група "Миронівська ЗОШ I-III ступенів №3"(VK)

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62

 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66

 Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66

 Психолог школи Масло Оксани Іванівни 5-23-66

 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86

 Районний відділ освіти тел. 5-70-76

 Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76

 Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40

 Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06

 Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38

 Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39

Гаряча лінія

 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )

 Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )

 Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96

 Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83

 Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68

 Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50
 Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451

 Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309


Дата останньої зміни 16 Серпня 2018
Цей сайт безкоштовний!