Календарне планування з української літератури, 7 клас на 2015-2016 н.р.

Календарно – тематичне планування

Українська література

7-й клас

Програма «Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013»

Усього — 70 год. На тиждень − 2 год.

Текстуальне вивчення творів − 54 год.

Повторення та узагальнення − 2 год.

Література рідного краю − 4 год.

Позакласне читання − 4 год.

Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).

Резервний час − 6 год.

Да-та При-міт. Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
ВСТУП (1 год)
1 1 Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. Розуміти функції літератури як мистецтва слова і називати їх. Висловлювати міркування з приводу функцій мистецтва, його місця в житті людини. Усвідомлення потреби зацікавлення мистецтвом, його впливу на людину.
ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ (4 год)
2 1 Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). ТЛ: суспільно-побутові пісні Розуміти пафос козацьких і чумацьких пісень. Добирати висловлювання відомих людей про українські пісні, прокоментувати їх. Уміти вдумливо читати тексти пісень, коломийок. Уміти проаналізувати їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи художні засоби, специфічні ознаки народної пісні та коломийки. Вивчити напам’ять: 1 пісня (на вибір). Осмислення значення пісенної спадщини українців, відродження і вивчення оригінальної творчості у наш час.
3 1 Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»
4 1 Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень. ТЛ: пафос твору
5 1 Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» − «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки
ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ (6 год)
6 1 Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Уміти розповідати коротко про І. Франка. Знати й розуміти зміст та історичну основу повісті. Переказувати і коментувати зміст. Уміти визначити тему повісті та її провідні мотиви. Володіти навичками аналізу епічного твору. Характеризувати образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка, уміти підтверджувати власну думку цитатами з тексту. Визначати улюбленого героя. Аналізувати роль художніх засобів, особливості мови. Пояснювати роль діалектизмів. Обговорювати проблему вибору людини у вирішальній ситуації. Виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності у дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей.
7-9 3 Іван Франко. «Захар Беркут» Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. ТЛ: історична повість
10 Іван Франко. «Захар Беркут» Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету. ТЛ: історична повість, мотив.
11 1 РЗМ 1 (письмово) Порівняльна характеристика образів Максима та Мирослави.
12 1 Контрольна робота № 1. Тест.
Тарас Шевченко (3 год)
13 1 Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало…» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. ТЛ: романтичний пейзаж, прийоми контрасту, ідея. Знати про творче життя поета. Розуміти значення його творчості для українського народу. Виразно й осмислено читати твори. Проаналізувати роздум поета про сирітське дитинство, пояснити роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало». Уміти аналізувати ознаки балади («Тополя»). З’ясувати фольклорну основу твору, роль символів у ній, народно-пісенних засобів, зокрема прийому метаморфози. Уміти розкрити ідею твору «Заповіт». Визначати віршові розміри. Вивчити напам’ять: «Заповіт». Усвідомлення того, що здатність мріяти – невід’ємна риса характеру розвиненої людини. Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам).
14 1 Тарас Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози.
15 1 Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…»− твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. УВЧ №1. Виразне читання улюблених поезій Т.Г.Шевченка.
Андрій Чайковський (4 год)
16 1 Андрій Чайковський. «За сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція. Учень / учениця уміє: проаналізувати повість; визначити її жанрові ознаки; характеризувати образи козаків-запорожців; складати план до характеристики Павлуся; з’ясувати фольклорні мотиви, засоби; висловлювати власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя. Виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості.
17 1 Андрій Чайковський. «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).
18 1 Андрій Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
19 1 РЗМ №2 (усно). Дискусія « Що для мене означає бути патріотом України»
20 Контрольна робота №2. Тест.
Михайло Стельмах (6 год)
21 1 Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. Знати про звичаї та традиції українського народу. Уміти переказувати зміст фрагментів повісті. Уміти розкрити образ Михайлика, розповісти про його сприйняття життя. Схарактеризувати інші образи (діда, батьків, подружки Люби). Уміти визначити головну ідею твору, з’ясувати роль художніх засобів та елементів фольклору. Розкрити власне розуміння образу гусей-лебедів. Виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до природи і світу. Розвиток фантазії, уяви в житті творчої особистості.
22 1 Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір
23 1 Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
24 1 Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів ТЛ: символ.
25 1 Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.
26 1 РЗМ №2 (письмово). Контрольний твір.
Григір Тютюнник (4 год)
27 1 Григір Тютюнник. «Климко». Цікавий епізод із дитинства письменника. Тема воєнного лихоліття в повісті. Знати про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна). Уміти переказувати зміст повісті, проводити паралелі між особистим життям автора і сюжетом твору. Розвивати навички аналізу епічного твору. Характеризувати образ Климка. Пояснювати художні особливості твору. Виокремлювати і переказувати найбільш вражаючий епізод із повісті (аргументувати свій вибір). Висловлювати власні роздуми про значення доброти і чуйності в людському житті. Виховання важливих гуманних якостей людини — чуйності, доброти, турботи про ближнього, здатності співпереживати.
28 1 Григір Тютюнник. «Климко». Автобіографічна основа твору. Ідея самопожертви.
29 1 Григір Тютюнник. «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
30 1 Григір Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь.
31 1 Контрольна робота № 3. Тест.
32-33 2 УПЧ №1-2.
«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ - ЛЮДИНА…»
Олекса Стороженко (2 год)
34 1 Олекса Стороженко. «Скарб» Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання. Уміти переказувати сюжет оповідання, коментувати його. Висвітлити особливості гумористичного змалювання образу головного героя, його поведінки. Уміти розкрити символічне (приховане) значення образу скарбу. Висловлювати власні міркування про сенс людського буття, щастя людини. Осмислення цінності життя людини, його наповненості й сенсу.
35 1 Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб − узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. ТЛ: засоби гумористичного зображення (поглиблено).
Богдан Лепкий (1 год)
36 1 Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. Виразно і вдумливо читати твір, уміти переказувати його зміст, визначити ідею. Уміти знаходити та коментувати реальне й уявне у творі. Розкрити трагічну і комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі. Уміти придумати власне закінчення.
Ліна Костенко (4 год)
37- 38 1 Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...», «Чайка на крижині», «Крила». ТЛ: диптих УВЧ №2. Улюблені поезії Ліни Костенко. Виразно, вдумливо читати і коментувати поезії, визначати їхні основні мотиви. Пояснювати умовність ситуації, зображеної в поезії «Кольорові миші», алегорію образу кольорових мишей. Характеризувати образ Анни, причину її відокремленості від загалу. Вміти висловлювати власні роздуми, що виникли під час прочитання поезій. Розуміння різниці між матеріальним і духовним. Уміти визначати провідну думку, розшифровувати і коментувати метафоричний підтекст образів. Висловлювати власні міркування про духовність людини та її значення в сучасному житті. Дискутувати про необхідність бути духовно розвиненим і багатим. Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір). Формування неординарної особистості, розвиток творчої уяви, фантазії. Прищеплення прагнення зберегти в собі ці якості. Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини.
39 1 Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
40 1 РЗМ №3 (усно). Твір «Духовне багатство − найбільший скарб у житті.»
Василь Симоненко (3 год)
41 1 Василь Симоненко − «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». «Гей, нові Колумби й Магеллани…» Розуміти й уміти пояснити поняття «ліричний герой». Виразно і вдумливо читати поезії. Аналізувати їх, визначити їхні провідні мотиви та ідеї, прокоментувати художні засоби, з’ясувати символічний зміст образу лебедів, романтичний пафос твору. Висловлювати власні роздуми про сенс людського буття, патріотизм, романтичний максималізм, почуття власної гідності й самодостатності. Дискутувати про значення патріотизму в житті сучасної людини. Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір). Виховання любові до матері, Батьківщини, почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації.
42 1 Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти − людина…». Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.
43 1 Контрольний твір-роздум «Ти знаєш, що ти − людина…»
44 1 Контрольна робота №4. Тест.
Марина Павленко (4 год)
45 1 Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. ТЛ: повість-казка. Уміти переказувати й коментувати сюжет повісті, пояснювати особливості композиції. Умiти знаходити в ній казкове і реальне. Характеризувати образи дітей та дорослих, аналізувати їхні вчинки. Розкрити символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. Виокремити і з’ясувати роль у творі художніх засобів. Висловлювати власні роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. Спонукання до творення і примноження добра, краси. Усвідомлення відповідальності за свою справу і вчинки.
46 1 Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя.
47 1 Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».Роздуми про моральний вибір кожного.
48 1 Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. РЗМ № 4 (письмово). Лист до автора.
49-50 2 ЛРК. Марина Павленко «Миколчині історії», улюблені поезії.
51- 52 2 УПЧ №3-4. Анатолій Дімаров «Блакитна дитина».
Любов Пономаренко (1 год)
53 1 Любов Пономаренко. «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. Розуміти значення понять «толерантність», «гуманізм». Уважно читати новелу. Пояснювати провідну думку в кожному епізоді. Прокоментувати власне розуміння закінчення твору. Розвиток уміння визначити основну ідею твору, висловити своє розуміння її. Усвідомлення ролі й значення гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини.
54 1 Контрольна робота №5. Тест.
МИ − УКРАЇНЦІ
Олег Ольжич (2 год) Учень / учениця: має уявлення про Україну періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів; уміє розповісти про життя і героїчну загибель Олега Ольжича й Олени Теліги; виразно й осмислено читати їхні поезії; розвиє вміння аналізувати вірші, визначати їхні основні ідеї, мотиви; висловлює власні роздуми (дискутє) про сенс людського життя, формування себе як особистості. Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір). Усвідомлення духовної краси особистості, наділеної розумом, талантом, вірній гуманістичним переконанням. Плекання прагнення стати особистістю. Усвідомлення активної життєвої позиції як вияву європейськості.
55-56 2 Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові») Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
Олена Теліга (2 год)
57-58 2 Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день» Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.
Олександр Гаврош (4 год)
59 Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Ознайомитися з історичною довідкою про Івана Фірцака. Уміти переказувати зміст повісті, визначати головні проблеми, характеризувати образи героїв. Висловлювати міркування про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту; про чесність у спортивних змаганнях. Уміти придумати свою історію з головним героєм – Іваном Силою. Формування життєстверджуючих, оптимістичних настроїв, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті.
60 Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили» . Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.
61 Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
62 Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
Андрій Малишко (3 год)
63 1 Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Знати основні відомості про поета та його пісні. Виразно і вдумливо читати поезії. Уміти визначити і прокоментувати основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образі. Розвиток уміння аргументовано висловлювати власні роздуми. Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір). Формування морально-етичних цінностей, розвиток естетичного смаку.
64 1 Андрій Малишко. «Пісня про рушник», «Вчителька». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.
65 1 Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю...», , «Так живуть на цій землі поети…» Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.
66-67 2 ЛРК № 3-4. Казки Сашка Лірника. Знати письменників, які народилися в рідному краї. Прочитати зразки їхніх творів. Висловлювати власні міркування про них. Виховання шанобливого ставлення до талановитих земляків.
68 1 Контрольна робота №6. Тест.
69-70 2 УРОК-ПІДСУМОК Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Назвати імена митців та їхні твори, які вивчалися. Виокремити серед них ті, які найбільше запам’яталися. Висловлювати міркування про найулюбленіші. Формування власної думки та власної позиції у процесі пізнання і вивчення.
Кiлькiсть переглядiв: 837

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 23 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!