Акценти та зауваги
/До початку нового 2024/2025 навчального року/
1) щодо додаткових навчальних предметів (громадянська освіта - як окремий предмет у 6 та 7 класах);
Відповідно до Типової освітньої програми для 5 - 9 класів закладів загальної середньої освіти (наказ МОН №1120-24 від 09.08.2024),мінімальне навчальне навчання на тиждень для учнів 6-7 класів на вивчення громадянської освіти становить 0,5 години на тиждень.
Але в інструктивно-методичних рекомендаціях МОН щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році (Громадянська та історична освітня галузь)рекомендовано цей час перерозподілити на вивчення історії України.
2) щодо програми окремого навчального предмета громадянська освіта (6-7 клас)
Заклад освіти може додавати до навчального плану вибіркові компоненти, що не вказані в Типовій освітній програмі.
Для цих освітніх компонентів заклад освітивикористовує модельні навчальні програми, які отримали гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»/«Схвалено для використання в освітньому процесі»в установленому порядку, або на основі модельнихрозробляє навчальні програми до відповідного курсу і класу, які затверджує педагогічна рада закладу освіти.
Окремої програми з шкільного курсу "Громадянська освіта" 6-9 класи поки немає. Це питання ще на розгляді у МОН.
3) щодо нормативів оцінювання;
1. Втратив чинність наказ МОН України від 01 квітня 2022 року № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які отримують освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти».
2.Вступає в силу новий наказ МОН України№ 1093 від 02 серпня 2024 року«Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання".
4) щодо критеріїв оцінювання;
Рекомендації визначають загальні критерії оцінювання, зокрема, загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів, а також критерії оцінювання за освітніми галузями.
Усі критерії оцінювання мають чотири рівні. Кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові. У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання.
Окрім того, в документі запропонованоформу учнівського Свідоцтва досягнень.За потреби, школи можуть вносити в нього зміни, щоб воно відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.
Свідоцтво досягнень складається з двох частин:характеристика навчальної діяльності та характеристика результатів навчання.
Коментарi