Найголовнішим у вихованні має бути особистість…вихователя,який віч- на- віч знаходиться з учнями. Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу,яку не можна замінити ні підручниками ні моральними повчаннями,ні системою покарань і заохочень. Важливе значення має дух закладу,але цей дух живе не серед стін, не на папері,а в характері більшості вчителів і від них переходить в характер вихованців.
К.Д.Ушинський
Мета методичного об’єднання класних керівників :
сприяти професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулювати творчість класного керівника, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи.
Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:
* аналітико-прогностична функція, що виражається в здійсненні аналізу якості надання виховних послуг, розробці методик й інструментарію виявлення результативності й прогнозування, а також їхнього подальшого вмісту за напрямками виховної роботи;
* організаційно-координуюча функція, що забезпечує планування й організацію роботи методичного об’єднання класних керівників;
* інформаційна функція, що виражається в інформуванні педагогічних працівників школи з питань виховної роботи;
* методична функція, забезпечує створення організаційно-педагогічних умов з метою вдосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання.
Проблема методичного об'єднання класних керівників
Взаємозв’язок творчих можливостей учителя й учня та результативність педагогічної діяльності щодо розвитку життєвої компетенції учня, формування високих моральних цінностей, патріотизму, етнічної та національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу
Мета:
Формування професійного співтовариства вчителів, здатних на засадах інтеграції й застосуванні сучасних виховних технологій забезпечувати новий рівень виховання
Кредо:
Якщо хочеш змінити світ на краще, починай це робити із себене завтра, а сьогодні, з цієї хвилини
Формули успіху:
- Спершу любити – потім учити
- Найкращий засіб допомогти собі самому – це допомагати ще комусь
- Дітей не потрібно виховувати, з ними потрібно товаришувати
-Людина стає тим, ким вона є, завдяки справі, яку робить
- Чим більше віддаю себе дітям, тим більше від них одержую
- Серед усіх засобів впливу одним із найбільш потужних є особистий приклад
- Хто не дивиться вперед – залишається позаду
- Кожна дитина – таланту перлина
- Любіть те, що ви робите, й робіть те, що ви любите
- Щоб мати право навчати, треба постійно вчитися самому
- Штурмуйте кожну проблему з ентузіазмом… наче від цього залежить ваше життя
Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників
* підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки виховної роботи. Організація програмно-методичного супроводу виховної роботи в класі, школі, що сприяє удосконаленню й підвищенню ефективності виховної роботи в школі;
* інформування про нормативно-правову базу, що регулює роботу класних керівників, вихователів груп подовженого дня в рамках модернізації виховання;
* забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
* формування мотивації педагогів з метою удосконалення професійної компетентності;
* озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;
* координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів в класних колективах; всебічний розвиток індивідуальності дитини на основівиявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;
* сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників;
* оцінювання виховної роботи членів педагогічного колективу;
* вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
Напрямки роботиметодичного об'єднання класних керівників
- Організація інформаційно-методичної допомоги класним керівникам;
- Переорієнтація процесу взаємодії вчителів від репродуктивної діяльності до дослідницької;
- Активізація творчої діяльності вчителів засобами використання нетрадиційних інтерактивних методів;
- Створення інформаційно-педагогічного банку власних досягнень, популяризація передового педагогічного досвіду;
- Розвиток інформаційної культури вчителів й впровадження використання інформаційних технологій у виховну роботу.
Зміст діяльності методичного об’єднання класних керівників
1. Планування й організація роботи методичного об’єднання класних керівників :
- розробка й затвердження планів виховної роботи, циклограм діяльності класних керівників, програм індивідуального розвитку;
- розробка методичного супроводу виховного процесу;
- розробка методик (технік) й інструментарію виявлення
результативності виховної роботи за усіма її напрямками.
2. Створення організаційно-педагогічних умов для удосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання:
- надання адресної методичної допомоги (групові,
індивідуальні консультації).
3. Здійснення аналізу якості здійснення виховних послуг за напрямками:
- стан виховання в процесі навчання;
- створення додаткового простору для самореалізації особистості
у позаурочний час;
- науково-методичне забезпечення виховного процесу;
- формування виховної системи школи;
- організація соціально-профілактичної роботи;
- моніторинг рівня вихованості учнів.
4. Систематизація, узагальнення й пропаганда передового педагогічного досвіду:
організація методичних виставок;
- розробка методичних рекомендацій з пріоритетних напрямків роботи;
- підготовка творчих звітів, майстер-класів;
- семінари, тренінги.
Коментарi