Повернутися до звичайного режиму

Класне керівництво

в системі виховання школярів

Школа сьогодні виходить на новий рубіж у пошуках інтенсивних технологій виховання і місця в ній класного керівника. Вихідним у вихованні є розвиток духовно-моральних якостей особистості, які допомагають їй реалізувати себе як індивідуальність, навчити виробляти свою позицію в житті, пізнати і розуміти себе і оточуючих, здатність до самореалізації, самовираження, самоствердження.
З огляду на це класний керівник – це особа, яка здійснює корекцію всіх виховних впливів на учня і класний колектив як у школі, так і з боку різноманітного соціального середовища. Він концентрує свою діяльність, надаючи допомогу вихованцям пізнати себе, свою особистісну структуру від уявлення на інтуїтивній основі до об’єктивного сприйняття себе з тим, щоб орієнтуватись на самовиховання. Класний керівник у тісні співпраці з учнями, батьками, керівниками гуртків, секцій, учителями-предметниками організовує і спрямовує виховний процес у класі так, щоб забезпечити перехід від виховання до самовиховання. Володіючи інформацією про учнів, він знаходить правильний шлях педагогічної інструментовки виховних впливів. Корекція виховних впливів здійснюється на основі врахування індивідуальних особливостей учнів, рівня розвитку колективу через зміст діяльності школярів.

Виховні завдання, які має вирішувати сьогодні класний керівник, можна сформулювати так:

- виховання високоморального підростаючого покоління, формування у нього українського менталітету на основі відродження національних традицій свого народу;


- створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їх здоров’я;


- духовно-моральне виховання, головною особливістю якого є орієнтації на загальнолюдські цінності ;
- розвиток таланту, розумових і фізичних здібностей, формування у школярів високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля;


- підготовка учнів до господарсько-трудової діяльності;


- створення умов для вільного вибору світоглядних позицій;


- індивідуалізація виховання, фундаментом якої має стати ідея захисту дитини у навчанні, здоров’ї, сфері спілкування.

Документація,

яку веде класний керівник

1. Класний журнал.

2. Особові справи учнів.

3. Табелі успішності учнів.

4. План виховної роботи.

5. Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.

6. Розробки сценаріїв виховних заходів.

7. Тека психолого-педагогічних спостережень.

8. Щоденник роботи з «важкими» учнями.

9. Протоколи батьківських зборів.

10. Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності.

11. Літопис або фотодокументи класних справ.

Життєві істини, що допоможуть класному керівнику у вихованні

☺ Якщо дитина живе у розумінні і товаристві, вона вчиться знаходити любов у цьому світі;

☺ Якщо дитину критикують, вона вчиться ненавидіти;

☺ Якщо дитина живе в терпеливості, вона вчиться розуміти інших;

☺ Якщо дитину постійно висміюють, вона стає замкнутою;

☺ Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;

☺ Якщо дитина живе у ворожому оточенні, вона вчиться агресивності;

☺ Якщо дитину підбадьорити, вона вчиться вірити в себе;

☺ Якщо дитина живе у чисті, вона вчиться бути справедливою;

☺ Якщо дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей;

☺ Якщо дитину підтримують, заохочують, вона вчиться цінити себе.

Пам’ятка класного керівника

Не можна:

v Постійно критикувати дитину, бо вона незлюбить вас та інших людей.

v Часто насміхатись над дитиною, бо вона стає замкнутою.

v Постійно дорікати дитині, бо в неї з'явиться почуття безпідставної провини.

v Постійно сварити дитину, бо вона стає агресивною.

v Допускатися лайки, нецензурних слів, а тим більше фізичного покарання.

Необхідно:

v Підбадьорювати дитину, тоді вона буде впевненою в собі.

v Хвалити дитину, тоді вона буде намагатись стати кращою.

v Поводитись з дитиною чесно і справедливо, і вона намагатиметься бути справедливою.

v Створювати умови, щоб дитина почувала себе у безпеці, тоді вона вчитиметься вірити у людей.

v Постійно підтримувати дитину, заохочувати і розуміти, тоді вона буде любити і поважати інших.

Кiлькiсть переглядiв: 506

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 04 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!