Повернутися до звичайного режиму

"Прекрасна людина в бою за Батьківщину. Прекрасна вона в стражданнях і в смерті за неї.Але найсвітліша краса її в труді".

О. Довженко

/Files/images/metodkabnet/Skr63M94S-o.jpg Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії - це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Від вибору професії до душі у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею, її щастя.

Завданнями профорієнтації є:

- формування у людини установки на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення та самоствердження;

- ознайомлення зі світом професій, кон’юнктурою ринку праці, правилами вибору професії, своїми правами та обов’язками;

- забезпечення самопізнання та формування "образу я”, як суб’єкта майбутньої професійної діяльності;

- формування умінь аналізу різних видів професійної діяльності;

- формування вміння співставляти "образ я” з вимогами професій до особистості та кон’юнктурою ринку праці й створювати на цій основі професійний план та його

перевіряти;

- перевірка можливостей для самореалізації в різних видах професійної діяльності;

- забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості;

- виховування загальнолюдських та загальнопрофесійних якостей і розумних потреб.

Учні старших класів потребують розширення, поглиблення та систематизації знань про професії, отриманих в процесі навчальної діяльності.

Основні напрями профорієнтаційної роботи з учнями:

- професійна просвіта,

- професійне виховання,

- професійна діагностика

- професійна консультація учнів.

Профорієнтаційна робота складається з таких етапів:

· професійна інформація,

· професійна діагностика,

· професійна консультація,

· професійний відбір,

· професійна адаптація.

Профорієнтаційну роботу в школі проводять учителі, класні керівники, інші члени педагогічного колективу, фахівці різних галузей виробництва:

а) у процесі вивчення предметів трудового циклу та ін. навчальних предметів;

б) під час позакласної виховні роботи.

Провідна роль у цій роботі належить класному керівникові. Він протягом тривалого часу, спостерігає за учнями свого класу, вивчає їх індивідуальні особливості, інтереси, здібності й нахили, контактує з батьками, знає виховний потенціал кожної сім'ї. Це дає йому змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні. Серед форм такої роботи найефективнішими, що виконують класні керівники є: екскурсії, зустрічі з фахівцями, колишніми випускниками, вечори, диспути, конференції, класні години, заняття в гуртках, факультативи, що дає їм змогу спостерігати за розвитком у школярів професійних інтересів. З метою ознайомлення з робітничими професіїями в школі встановлено професійний мотиваційний термінал з центра зайнятості, до якого має доступ кожен учень школи. Проводяться екскурсії на підприємства м.Миронівки та Миронівського району.

/Files/images/metodkabnet/lDP0-qcJ5fg.jpg/Files/images/metodkabnet/6MnpdrBuy5c (1).jpg

З огляду на важливу роль у професійному самовизначенні учнів їхніх батьків особливе значення має співпраця в професійній роботі школи і сім'ї. Тому школа намагається направляти зусилля батьків на створення умов для розвитку інтересів, схильностей і здібностей їхніх дітей.

Вибір професії для кожної молодої людини – це вибір свого місця в житті, подальшого шляху навчання і праці. Для свідомого вибору професії у школі організовуються зустрічі з представниками професійних та вищих навчальних закладів, відвідування "Днів відкритих дверей" навчальних закладів, виставок "Освіта та кар'єра", ярмарків вакансій, проведення предметних тижнів у школі.

/Files/images/metodkabnet/XpYEq1r9TPo.jpg

/Files/images/metodkabnet/Q57IxUb3pD8.jpg

Кожний навчальний предмет має свої профорієнтації можливості. При пошуку відомостей про різні професії підлітки знайомляться з літературою, довідниками про професії . Основну роботу проводимо з учнями 9-х та 11-х класів. Вона полягає в профінформуванні про світ професій, в тому числі про ті, які можна здобути вМиронівському міжшкільному навчально-виробничому комбінаті . Первинна психодіагностика допомагає виявити інтереси, здібності і нахили учнів та вибрати профіль навчання. Таким чином виокремлюється група учнів технологічного профілю, які паралельно з навчанням у загальноосвітній школі зможуть отримати професійно - технічну освіту. Це складна і відповідальна робота, оскільки дитині потрібно дати обґрунтовані рекомендації щодо вибору профілю навчання.

Набір тестів дає змогу визначити інтереси учня , тип його темпераменту , основні риси характеру, тип його особистості, оптимальне для нього професійне середовище.

Навчання за професіями: автосправа, тракторна справа. швейна справа, оператор комп´ютерного набору та інші, дає змогу створювати ситуацію, де імітуються умови справжнього підприємства з його виробничими процесами. В ході виробничого навчання відтворюється атмосфера ділового спілкування, учні мають можливості спробували сили, працюючи на конкретному робочому місці, виробити навички спілкування і поведінки в трудовому колективі.

/Files/images/metodkabnet/qV1ZqNIaI9A.jpg


Десять помилок при виборі професії

1. Не ставтесь до вибору професії як такого, що здійснюється один раз на все життя.
В любій сфері діяльності відбувається закономірна зміна занять, спеціальностей, посад, місць праці по мірі зростання досвіду і кваліфікації людини.
2. Розрізняйте поняття: посада, професія, спеціальність. Наприклад, головний лікар – це посада, лікар – професія, стоматолог – спеціальність.
3. Не вибирайте професію за її зовнішніми ознаками. Завжди намагайтеся глибше дізнатися про зміст професії, суттєві сторони повсякденної праці профісіонала.
4. Не піддавайтесь упередженням щодо тієї чи іншої професії. Мода на професії постійно змінюється, сьогодна одні професії престижні, завтра – інші. Але мода на професії не завжди встигає за змінами ринку праці.
5. Не перенось свої відношення до людини – представника тієї чи іншої професії на саму професію. Привабливі чи непримні особисті якості конкретної людини не завжди являються професійно важливими для тієї чи іншої професії.
6. Не ототожнюй навчальні предмети і професії. Світ професій значно ширший, ніж це можна уявити на основі переліку шкільних предметів.
7. Не вибирай професію “за компанію”, під впливом товаришів.
8. Не вибирай професію, не вивчивши її, не проаналізувавши своїх особистих якостей, склади схему професіограми та психограми професії.
9. Не обирай професію, не оцінивши своїх фізичних та психічних особливостей.
10. Не поспішай робити свій вибір, якщо ти не отримав достатньої інформації про вимоги які висуває вибрана тобою професія.

/Files/images/metodkabnet/nZWDwOlgbts.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 203

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 04 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!