Методичні рекомендації щодо написання творчої письмової роботи та визначення рівня усної мовленнєвої компетенції на
ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади
з іноземної мови у 2014/2015 н. р.
Хамрук А.В.,
завідуюча навчально-методичним
кабінетом іноземних мов КОІПОПК
Для перевірки рівня письмової компетентності учасникам пропонується вибрати одну із запропонованих проблемних ситуацій, які сформульовано у формі запитань або тверджень, і які необхідно письмово прокоментувати відповідно до вимог чинної програми. Для виконання письмової роботи відводиться одна астрономічна година (60 хвилин).
Творча письмова робота повинна відповідати орфографічним, лексичним, стилістичним і граматичним нормам іноземної мови. При оцінюванні творчої письмової роботи враховуються зміст, оформлення, стиль, грамотність, адекватність вживання лексичних одиниць та граматичних структур тощо.
Максимальна оцінка за творчу письмову роботу – 30 балів.
Обсяг роботи:
8, 9 кл. – не менше 16 речень;
10 кл. – не менше 18 речень;
11 кл. – не менше 20 речень.
Критерії оцінювання:
1. обсяг письмового повідомлення (від 0 до 2 балів);
2. зовнішній вигляд і структура (від 0 до 2 балів);
3. повнота розкриття змісту (від 0 до 6 балів);
4. лексична насиченість (від 2 до 8 балів);
5. рівень розвитку граматичної компетенції (від 0 до 10 балів);
6. заохочувальний бал (від 0 до 2 балів).
Загальна сума балів: від 2 до 30 балів.
Визначення рівня усної мовленнєвої компетенції
Для визначення рівня усної мовленнєвої компетенції учасник обирає одну з трьох запропонованих ситуацій. Після обдумування протягом однієї хвилини учень висловлюється стосовно обраної теми. Комунікативне завдання вважається розв’язаним за умови змістової та функціональної відповідності висловлювання ситуації, адекватності використання мовленнєвих зразків, а також нормативності мовлення учасника.
Монологічне висловлювання учня повинно відповідати ситуації, бути повним, послідовним, комунікативно спрямованим (містити особисті оціночні фрази, власне ставлення учня до об’єкту висловлювання), лексично насиченим, правильно фонетично і граматично оформленим.
Після завершення монологічного висловлювання учень бере участь у співбесіді з членами журі. Запитання членів журі і учасника під час бесіди повинні бути різного типу і можуть містити особисте ставлення до відповідної ситуації, спонукання до дискусії, уточнення і запит додаткової інформації тощо. Репліки учнів повинні бути повними, вичерпними і конкретними, лексично насиченими, правильно фонетично і граматично оформленими.
Відповіді членів журі на запитання учасника (якщо запитання будуть) не повинні бути формальними, вони мають носити природний характер і бути зв’язані з контекстом спілкування.
Обсяг відповіді під час бесіди може бути різним, але його висловлювання повинні свідчити про те, що учень правильно розуміє запитання, спонукання чи коментар членів журі з першого пред’явлення і адекватно на них реагує.
Максимальна оцінка за усну мовленнєву компетенцію – 30 балів.
Обсяг монологічного висловлювання:
8, 9 кл. – не менше 16 речень;
10 кл. – не менше 20 речень;
11 кл. – не менше 22 речень.
Критерії оцінювання:
1. повнота розкриття теми, комунікативна спрямованість (від 1 до 5 балів);
2. інформаційна значущість (від 1 до 3 балів);
3. вимова (звуки, інтонація) (від 1 до 4 балів);
4. темп мовлення (від 0 до 2 балів);
5. лексичний запас, функціональна адекватність (від 1 до 8 балів);
6. рівень граматичних навичок (від 1 до 6 балів);
7. заохочувальний бал (від 0 до 2 балів).
Загальна сума балів: від 5 до 30 балів.
Користуватись словниками або будь-якою допоміжною літературою під часІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземної мови не дозволяється.
Роботи учасників кодуються.
Коментарi