Діти з ДЦП

Дитячий церебральний параліч (ДЦП) одне з важких захворювань нервової системи в дитячому віці, яке призводить дитину до інвалідності. При ДЦП уражається не тільки рухова система, а й інтелект, мова. В тяжких випадках дитина самостійно не сидить, не пересувається. Якщо у дитини важкі враження рухової системи і вона не може тримати ручку, то за рішенням педради школи такий учень звільняється від оцінювання письмових робіт і з ним проводиться усне вивчення грамоти і мови. При наявності комп'ютера проводяться спроби по навчанню друкування на комп'ютері.

Навчання письму можливе після підготовки руки до письма. Тривалий час використовуються вправи по опануванню рухів, потрібних для письма: контроль за роботою м'язів пальців при змиканні кінчиків нігтьових фалангів 1, 2, 3 пальців, почергове згинання та розгинання пальців, утримання олівця в пальцях в повітрі. Діти можуть виконувати завдання на магнітній дошці.

Подалі, коли діти з ДЦП навчаться тримати ручку і почнуть писати, слід потурбуватися про зручну ручку. Ручка повинна бути товстою, таку ручку легше втримати в руці. Якщо немає зручної ручки, то на неї можна надіти кусок товстої гуми. В тому випадку, коли у дитини гіперкінези верхніх кінцівок, рука «дригається», – на руку можна одягнути «браслет» – мішечок з піском.

Артикуляційна гімнастика

Всі вправи виконуються перед дзеркалом спочатку повільно, потім – темп прискорюється. Вправи виконуються під рахунок педагога від 1 до 5. На одному занятті використовувати до 5 вправ.

1. Язик “лопатка” – розпластати на нижній губі.

2. “Наказати неслухняний язик” – широкий язик лежить на нижній
губі, в цей час губами шльопаємо по язику й промовляємо: бя - бя - бя.

3. “Парканчик”. Губи розкриті, посміхаються, зуби зчеплені.

4. “Посмішка”. Губи стулені, розтягнуті в посмішку.

5. Відкриття та закриття рота, клацання зубами, утримання рота
відкритим під рахунок.

6. Витягнення губ хоботком.

7. Витягнення зімкнутих губ.

8. Покусування нижньої губи верхніми зубами.

9. Язик “голочка”.

10. “Годинник” – рухи кінчика язика направо – наліво.

11. “Гойдалка” – язик рухається вгору, вниз.

12. Кругові рухи язика то справа наліво, то зліва направо.

13. “Грибок” – широкий плоский язик присмоктати до твердого

піднебіння. Бокові краї язика знаходяться біля корінних зубів.

14. Згинання язика в трубочку.

15. “Сердита кицька” – кінчик язика за нижніми зубами, а спинка

язика вигинається вгору та вперед.

16. “Чашка” – язик широкий, бокові краї язика притиснуті до верхніх корінних зубів, кінчик язика не торкається піднебіння. Форма язика нагадує посудину, в якій можна утримати водичку.

17. “Індики” – широкий язик рухається вперед – назад по верхній губі, вимовляючи звукосполучення бл - бл - бл.

Вправи на розвиток мовного дихання

Діти, які можуть стояти, виконують вправи стоячи, з іншими – сидячи, чи, навіть, лежачи. У тому випадку, коли вправи виконуються стоячи, чи сидячи – руки вільно опущені.

1. Плечі підняти - вдих, опустити - видих.

2. Звести лопатки - вдих, розвести - видих.

3. Плечі вперед - вдих, розвести - видих.

4. Нахил вправо - вдих, випрямитися - видих.

5. Вказівним пальцем правої руки закрити праву ніздрю - вдих,
видих. Те ж саме повторити з середнім, підмізинним. Повторити з лівою ніздрею та лівою рукою.

6. Вдих - руки вгору, видих з силою.

7. Вдих через рот, видих через ніс.

8. Вдих через ніс, видих через рот.

9. На видиху - довга вимова:

- Голосних А, О, У, И, Е;

- Звука М;

- Рахунок до 5 і назад.

Кiлькiсть переглядiв: 398

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 04 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!